Ga naar de inhoud

booming business story van Sincerely Valentine

Wim Billen & Valentine Colans

Sincerely Valentine is ontstaan in 2017 en telt vandaag 4 winkels in het centrum van Antwerpen, alsook een webshop. We zijn een detailhandel in kledij, sieraden, accessoires, interieur en decoratie. Wat ons verhaal tot een succesverhaal maakt is dat wij ten volle geloven in de kracht van een unieke winkelervaring, zowel online als offline. Elke winkel heeft zijn eigen identiteit en ziet er ook totaal verschillend uit. Dat trekken we in alles door, gaande van verschillende collecties tot de inrichting van de winkel zelf. Die cocktail van stijlen en trends, wordt tot één geheel geblend op onze webshop en social media. Met een klein, enthousiast en superondernemend team slagen we er telkens in om de vele uitdagingen te overwinnen die gepaard gaan met onze specifieke businessstrategie.


Instore winkelbeleving en online aanwezigheid via een webshop en social media, gaan hand in hand en werken versterkend

Ons verhaal begon in 2017 met de opening van onze eerste winkel in het hartje van Antwerpen. In een kleine winkel van slechts 35 m2 creëerden we ons eigen Sincerely Valentine-universum. Het inspelen op en het volgen van de modetrends zijn daarbij erg belangrijk.

Door onze kleine, horizontaal georiënteerde organisatie slagen we erin om, in een steeds veranderend en competitief landschap, telkens erg dicht bij onze klanten en hun wensen te staan. Het duurde dan ook niet lang vooraleer we vanuit onze ervaringen ons eigen sieradenlabel oprichtten.

Daarnaast ontdekten we snel dat onze kleine, gezellige winkel niet groot genoeg was voor de grote en vooral erg diverse vraag van onze klanten. We moesten uitbreiden en aldus lagen er verschillende scenario’s op tafel. Uitbreiden naar een andere centrumstad met eenzelfde concept is een veelgekozen strategie binnen het retaillandschap. Bij Sincerely Valentine houden we echter van een uitdaging en kozen we er bewust voor om een andere weg in te slaan.

Het is deze bedrijfsvisie die ons verhaal uniek maakt. Voor elke winkel bedenken wij immers een vernieuwend concept met steeds onze visie in het achterhoofd: ‘elegant in style, wild at heart’. Wij geloven zeer sterk in zelfexpressie en zorgen er met onze unieke concepten en producten voor dat er voor ieder wat wils is. De klanten ervaren in elke winkel een totaal verschillende beleving waar zij telkens weer nieuwe trends en producten kunnen ontdekken.

Het voordeel dat we daarmee behalen, is dat wij een erg breed publiek aanspreken en dat iedereen wel iets naar wens vindt in onze winkels. Daarnaast zijn we vandaag de dag uiteraard erg actief op social media.

Vier winkels die allemaal erg dicht bij elkaar liggen in het centrum van Antwerpen, dat heeft al heel wat mensen de wenkbrauwen doen fronsen. Het is dan ook van essentieel belang dat wij ons verhaal duidelijk en transparant vertellen. Door het gebruik van social media, en meer specifiek Instagram, vertellen wij ons eigen verhaal en maken we onze klanten hierin wegwijs.

Sinds het prille begin kunnen onze klanten ook online bij Sincerely Valentine shoppen via onze webshop. Het aanbod is de afgelopen jaren enorm uitgebreid. Alle producten die we in onze fysieke winkels verkopen, zijn ook online te verkrijgen. De webshop groeit nog steeds elk jaar. Daarnaast vinden veel mensen de weg naar onze winkels, na een bezoekje aan onze webshop. Het toont aan dat de instore winkelbeleving en online aanwezigheid via een webshop en social media, hand in hand gaan en versterkend werken.