Ga naar de inhoud

booming business story van The Baby’s Corner

Foto van Sonia Pypaert - the Baby's Corner

Sonia Pypaert

Het succesverhaal van Sonia Pypaert met The baby’s corner en ‘Onder mama’s’ is een inspirerende blend van innovatie, passie en community-visie. Door te streven naar een betere toekomst voor (groot)ouders en hun kinderen groeit het winkelbedrijf The baby’s corner met zijn gloednieuwe droomlijstjes-concept als kernactiviteit. Samen met de online mamacommunity ‘Onder mama’s’ verzekeren ze de duurzame groei en wordt een beweging in gang gezet die de ontzorging van het ouderschap opnieuw definieert.


The baby’s corner brengt een nieuw tijdperk van ouderlijk geluk en innovatie met droomlijstjes

Als vrouwelijke ondernemer opende Sonia Pypaert, de dynamische kracht achter The baby’s corner, een experience shop in Nazareth en een conceptstore in Hasselt. In 28 jaar tijd groeide dat concept voor baby, kind en mama uit tot een omnichannel-speler zowel in België als daarbuiten. Het succesverhaal van Sonia en haar dreamteam gaat verder dan alleen innovatieve producten. Ze herdefiniëren de operationele aanpak door te streven naar bruikbaarheid en toegankelijkheid in een hybride, fygitale (fysiek + digitaal) wereld.

Dit voorjaar lanceren we een revolutionair droomlijstjesconcept, wat een nieuw tijdperk van ouderlijk geluk inluidt. Het overstijgt de traditionele geboortelijsten en biedt ouders en grootouders een ongeëvenaarde ervaring waarbij het delen van vreugde en een buitengewone klantenervaring centraal staan.

Droomlijstjes zijn ontstaan uit de drang om speciale momenten te vieren en herinneringen te maken in een steeds meer digitale wereld.”

Met oog voor de behoeften van elke ouder, introduceert The baby’s corner een reeks droomlijstformules. Elke formule biedt een unieke mix van gemak, luxe en exclusiviteit, zodat ouders hun lijst kunnen aanpassen aan hun eigen wensen. Van essentiële items tot exclusieve verwennerijen, deze droomlijsten zijn op maat gemaakt voor elke familie.

Met onze gebruiksvriendelijke website en scanbare winkels kunnen ouders droomlijstjes samenstellen voor elke gelegenheid, van de komst van een baby tot verjaardagen, communies, lentefeesten en meer. Zo blijft The baby’s corner top of mind tijdens elke mijlpaal van de customer journey, waarbij we ouders ontzorgen en kinderen verrassen met duurzame, prachtige geschenken.

Van moeiteloze online lijstjes tot uitgebreide winkelservice, alles is mogelijk. Met voordelen zoals loyaliteitsprogramma’s, de mogelijkheid tot vooruitbetalen, een personal shopper aan huis, het digitaal bewaren van bonnen in je persoonlijke schatkistje en zelfs het ontvangen van videoboodschappen van vrienden en familie die cadeautjes kopen – dankzij de nieuwe online tool is het allemaal binnen handbereik.

Onder mama’s’, de online mama-community

Onze ondernemende visie gaat verder dan enkel retail; zo creëerde ik ook ‘Onder mama’s’, een online community als bron van inspiratie en ondersteuning voor mama’s. Deze online community brengt mama’s samen en ze vinden er een schat aan praktische informatie, advies en ondersteuning, allemaal onder één virtueel dak. Met een sterke aanwezigheid op social media, samenwerkingen met experts en een bloeiende podcastreeks, heeft deze warme mama-community een breed bereik en een sterke aanwezigheid opgebouwd in Vlaanderen en Nederland.

Door samen te werken met The baby’s corner en hun innovatieve droomlijstjesconcept, wordt Onder mama’s een bron van inspiratie voor andere ondernemers.

Conclusie

Ons succesverhaal is een inspirerende blend van innovatie, passie en community-visie. Door te streven naar een betere toekomst voor (groot)ouders en hun kinderen groeit het winkelbedrijf en de mamacommunity duurzaam verder en wordt er een beweging in gang gezet die de ontzorging van het ouderschap opnieuw definieert. Met de innovatieve benadering van organisatie en klantrelaties hebben we de spelregels van morgen herschreven en laten we zien dat gebruiksgemak en toegankelijkheid essentieel zijn in een snel veranderende wereld.