Ga naar de inhoud

booming business story van MakeSenz

Sophie van Make Senz poseert al zittend voor een witte muur

Sophie Trenteseaux

Ons bedrijf ontwikkelt, produceert en verkoopt natuurlijke, biologisch gecertificeerde en lokaal geproduceerde huidverzorgings- en hygiëneproducten. Producten die we elke dag op onze huid gebruiken en die een positieve impact kunnen hebben op de gezondheid en het milieu.


MakeSenz, een alternatieve benadering van cosmetica die veel transparanter, lokaler en doordachter is

Vanaf het begin wilden we workshops aanbieden waarin we cosmeticaproducten maakten om onze klanten inzicht te geven in hoe we producten samenstellen en hoe wij, bij MakeSenz, ze zo ontwerpen dat ze de gezondheid en het milieu respecteren.

Dankzij deze workshops kunnen we een echte dialoog met consumenten aangaan, hun echte dagelijkse behoeften leren kennen en ontvangen we feedback over hoe zij de producten na de workshop gebruiken. Een echte leerschool met troeven om nieuwe producten te ontwikkelen die perfect aansluiten op de behoeften.

Dankzij deze nabijheid in de praktijk konden we een sterk, toegewijd merk opbouwen, met producten die dagelijks efficiënt en nuttig zijn voor consumenten. Het zijn onze klanten die ons uitdagen. Een merk dat van onderaf wordt opgebouwd en niet andersom, zoals het geval is in de industrie, waar veel producten worden gelanceerd en vervolgens van de markt worden gehaald omdat ze niet aan een echte behoefte voldoen of, erger nog, niet effectief zijn.

Het personaliseren van de producten die in de workshops worden aangeboden aan de behoeften van het individu, de huid en het seizoen, dankzij formules van essentiële oliën, is een tweede element dat bijdraagt aan het succes van het merk en ons onderscheidt op de markt. Deze bijzondere aandacht voor de behoeften van elke klant is een andere sleutel tot succes. Van daaruit hebben we productvarianten ontwikkeld om aan zoveel mogelijk gegroepeerde behoeften te voldoen, en ook om producten online te koop aan te bieden, waar maatwerk natuurlijk minder eenvoudig is.

Al onze beslissingen worden ingegeven door gezond verstand en onze 4 waarden: natuurlijkheid, eenvoud, authenticiteit en plezier.