Ga naar de inhoud

booming business story van Mendolia Horeca

Calogero Mendolia Colella

Mijn vader heeft 35 jaar lang voor verschillende werkgevers gewerkt en in 2014 besloot hij zijn carrière als freelancer te beëindigen. Het eerste restaurant zag danhet daglicht: “La pizzeria”. De zaak loopt goed en in 2018 openen we een tweede, omdat de 2 restaurants elkaar aanvullen. De covidcrisis en de tramwerken in Luik eisen hun tol in de horeca, maar we houden stand en hebben net een nieuw restaurant geopend. De eerste 2 zijn gecertificeerde ambachtslieden en leden van de F.I.C. en de 3e Best Frit.


Werk, kwaliteit, prijs

We hebben een manier gevonden om basisproducten te heropwaarderen en tegelijkertijd de kwaliteit van het eindproduct te verhogen. We hebben onze pizza’s 8 jaar lang voor 5 euro verkocht en nu tussen 6 en 7 euro. Al 10 jaar zijn we de goedkoopste van het hele land. Bovendien wordt onze kwaliteit van werk en product erkend met onze labels.

We hebben een manier gevonden om basisproducten te her opwaarderen en tegelijkertijd de kwaliteit van het eindproduct te verhogen. We hebben onze pizza’s 8 jaar lang voor 5 euro verkocht en nu tussen 6 en 7 euro. Al 10 jaar zijn we de goedkoopste van het hele land. Bovendien wordt de kwaliteit van ons werk en onze producten erkend met labels.

Inspiratiebron

1) Overschakeling van werknemer naar ondernemer en van student naar ondernemer.
2) Focus op de keuze van producten Kwaliteit boven alles, in functie van het gebruik van het product.
3) Onderhandelen over prijzen
4) Regelmaat van het werk
5) Het bereiken van de balans tussen werk en privé die essentieel is voor succes als ondernemer
6) De beloning van certificering, labels en lidmaatschap van professionele organisaties in de sector, die ons werk een eervolle bevestiging geven. Hoewel dit niet essentieel is, geeft het ons vertrouwen en stelt het ons in staat om mensen in de sector te ontmoeten met een andere kijk op het werk en de producten.