booming business story van One Inch Whale
Wim Hamaekers
One Inch Whale onderscheidt zich door innovatieve marktonderzoeksmethoden. We beginnen met de vraag of onderzoek wel nodig is, maken slim gebruik van de beschikbare data en vermijden overbodige vragenlijsten. Door flexibel in te spelen op technologie en samen te werken met experts, bieden we altijd de meest impactvolle aanpak. Onze unieke expertise in kleurwetenschap en semiotiek, in samenwerking met iVisual, stelt ons in staat om consumentengedrag te voorspellen. Successen met wereldmerken zoals Unilever, Heineken en Danone onderstrepen onze impact.
Van innovaties tot impact bij wereldmerken
Het is gemakkelijk om te denken dat One Inch Whale een zoveelste allround marktonderzoeksbureau is, dat komt opdraven met standaardonderzoeken en -methoden om bedrijven te adviseren over groei. Maar niets is minder waar. Terwijl sommige bureaus vaak doorgaan met het versturen van de zoveelste vragenlijst naar potentiële klanten of consumenten, zet One Inch Whale eerst de voeten opnieuw op de grond met de fundamentele vraag: ‘Is er überhaupt marktonderzoek nodig?’
Door Always sharp, never shallow’ te zijn, distantieert One Inch Whale zich van de traditionele aanpak. In plaats van de respondenten te bestoken met ellenlange enquêtes en overbodige vragen, onderzoeken wij eerst of er al voldoende data beschikbaar is. (Deze data worden zorgvuldig herzien en geherinterpreteerd .
Ook op het vlak van de back-office (die eigenlijk niet bestaat) is ons onderzoeksbedrijf helemaal flexibel. Door resoluut te kiezen voor een samenwerking met experts en het inzetten van technologie op basis van de projectbehoeften, krijgt de klant altijd de meest impactvolle en recente aanpak, zonder gebonden te zijn aan verouderde software of technologie zonder de nieuwste snufjes en AI.
One Inch Whale kiest voor talent depth door ervaren professionals in het team te combineren met externe experts als een specifiek onderzoek dat vereist. Geen verkooppraatjes om de nieuwste snufjes toe te passen wanneer dat niet nodig blijkt. Wij willen de cliënt alleen aanbieden wat echt nodig is om een merk te voeden, daar draait het om.
Bovendien onderscheidt One Inch Whale zich nog door de kleurenwetenschap en semiotiek (m.a.w de studie over de betekenis van onder meer vormen, typografie en beelden) aan te boren. Hoewel veel bedrijven de impact van hun merkkleuren onderschatten, bewijst de wetenschap dat kleur onbewust consumentengedrag beïnvloedt. Als enige marktonderzoeksbureau heeft het een exclusieve samenwerking met iVisual, het eerste bedrijf ter wereld dat zich specialiseert in de voorspellende rol van o.a. kleur in communicatie, verpakking, branding.
Hoe het succes van One Inch Whale zich dan toont? Dat is niet alleen te zien aan de fenomenale groei en de ambities van het bedrijf, maar ook aan de mooie projecten die het dankzij haar kennis met wereldspelers zoals Unilever, Heineken, Spadel, Danone en zoveel meer mocht verwezenlijken.
Stem op deze booming business!
Deel dit verhaal met uw familie of vrienden.